کفاشیان: وزیر نخواهد کاندید نمی‌شوم

علی کفاشیان در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بین خبرنگاران به صحبت پرداخت. وی درباره نامزدی خود در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: من کاندیدا می‌شوم و برنامه‌هایم را نیز اعلام می‌کنم، البته در صورتی که وزیر ورزش نخواهد من هم در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

کفاشیان درباره سرپرستی خود پس از پایان دوره ریاستش گفت: در اساسنامه چیزی مبنی بر بحث سرپرستی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد بنابراین امکان پذیر نیست.

او درباره اختلاف وزارت ورزش و هیات رئیسه مبنی بر رفتن کفاشیان و آمدن سرپرست و یا باقی ماندن وی گفت: اختلافی نیست و همه با هم دوست هستیم.

کفاشیان درباره لغو بازی دوستانه ایران - نروژ گفت: برای برگزاری این بازی از اول هم موافقت نکرده بودیم، البته مذاکرات هنوز ادامه دارد. مکاتبات لازم برای برگزاری بازی دوستانه با مقدونیه صورت گرفته است و کادرفنی تیم ملی به همراه بچه‌های بخش بین‌الملل فدراسیون نیز در تلاش هستند تا بازی‌های دوستانه را هماهنگ کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال عربستان به دلیل مصاحبه‌هایی که توسط برخی از مسئولان فوتبال ایران علیه آنها انجام شده به AFC شکایت کرده است، گفت: ما نیز متقابلاً اگر کسی علیه ایران مصاحبه کند به AFC شکایت می‌کنیم. مصوبه اخیر AFC این است که اگر تعامل و سازش بین فدراسیون‌های فوتبال ایران و عربستان تا 25 اسفند انجام نشود بازی‌های نمایندگان دو تیم در زمین بی‌طرف انجام خواهد شد.

وی در مورد اظهارنظر برخی از مدیران باشگاه‌هایی که نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان‌ آسیا هستند مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال و کفاشیان باید در مناقشه با فدراسیون فوتبال عربستان قوی‌تر عمل می‌کردند، گفت: من به آذری و سایر مدیران باشگاه‌ها توضیح دادم. اسدی که عضو کمیته مسابقات است به خوبی از مواضع فدراسیون فوتبال ایران دفاع کرد، اما به این نکته توجه کنید که ما در کمیته مسابقات AFC یک رأی داشته و 16 عضو دیگر نیز هستند که 16 رأی دارند و در مورد این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنند.

کفاشیان در خصوص نشستی که با کی‌روش داشت، گفت: نشست خوبی بود و در خصوص موضوعات مختلف صحبت شد. در این نشست همچنین در خصوص مطالبات کی‌روش صحبت شد و او هم لیستی از امکانات موردنظر خود را به ما ارائه داد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا امکانات مدنظر کی‌روش از جمله وضعیت زمین چمن کمپ تیم‌های ملی بهبود پیدا کرده است، گفت: کی‌روش دو ماه نبود و ما در این دو ماه که نمی‌توانیم معجزه کنیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا امکانات مدنظر کی‌روش را فراهم کنیم. در خصوص وضعیت جسمانی وی نیز باید بگویم که خطر رفع شده و او بهتر است.

وی در مورد اینکه آیا دولت آمریکا تقاضای برگزاری دیدار دوستانه و تدارکاتی بین تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و ایران کرده است، تصریح کرد: من در زمینه درخواست دولت‌ آمریکا برای برگزاری دیدار تدارکاتی بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و‌ آمریکا چیزی نشنیده‌ام، اما یکسری شرکت‌ها هستند که با توجه به استقبال گسترده هواداران تیم ملی فوتبال ایران خیلی دوست دارند بازی‌های سه‌جانبه‌ای با حضور تیم‌ ملی ایران در آمریکا برگزار شود.