هدیه 50 میلیونی مهدی طارمی به مهدی رحمتی

نوراللهی و طارمی که هر دو در ابتدای لیگ چهاردهم به ابتکار دایی از لیگ یک به پرسپولیس آمدند و فورا با حضور در ترکیب اصلی سرخپوشان به شهرت و حتی به دایی تبریک گفتند این اتفاق در حالی رخ می دهد که طی یک هفته گذشته عدم حضور بازیکنان پرسپولیس در مراسم بزرگداشت مرحوم همایون بهزادی کلی سروصدا به پا کرد و باعث شد انتقادات زیادی از آنها به عمل بیاید. به خصوص مصاحبه بعدی طارمی که گفته بود ترس از سلفی بگیرها باعث غیبت او در این مراسم شد، انتقادها از آقای گل لیگ را بیشتر هم کرد با این وجود به نظر می رسد اگر قرار باشد کمی منصفانه تر در مورد طارمی نظر بدهیم، او حداقل در مقوله احترام به پیشکسوتان نمره بدی نمی گیرد.

مهاجم بوشهری پرسپولیس همین چند ماه پیش خودرویی را که به خاطر انتخابش به عنوان بهترین بازیکن سرخپوشان در لیگ چهاردهم جایزه گرفته بود به مجتبی محرمی هدیه کرد. او همچنین 100 میلیون از طلب 250 میلیونی فصل گذشته اش از پرسپولیس را به علی اکبریان و کریم باوی اهدا کرد، هرچند مشخص نیست این پول به دست آنها رسیده است یا نه؟ به طور کلی این طور به نظر می رسد که سختگیری ها در مورد طارمی کمی غیرمنطقی و بعضا مغرضانه بوده! چه اینکه مهاجم گلزن پرسپولیس در همین دو سالی که چهره شده بیشتر از خیلی ها احترام پیشکسوت ها را نگه داشته و نسبت به آنها قدرشناس بوده است.

 

5 قسط 50 میلیونی

ماجرای هدیه به اکبریان و باوی به پایان فصل گذشته مربوط می شود قرارداد طارمی با پرسپولیس در لیگ چهاردهم بعد از درخشش او و اصلاحاتی که در آن اعمال شد، به 400 میلیون تومان رسید او که از این پول فقط 150 میلیونش را گرفته بود، اواسط خرداد 94 بیانیه ای منتشر کرد و خواهان تخصیص باقیمانده طلبش بین 5 گروه شد.

او خواسته بود این پول به این ترتیب تقسیم شود:

1_50 میلیون تومان به انجمن حمایت از کودکان استان بوشهر

2-50 میلیون به سازمان لیگ برای اهدای دو جایزه برای بهترین دروازه بان (به نام جایزه ناصر حجازی) و بهترین گلزن فصل (که توسط علی دایی اهدا می شود)

3-50 میلیون تومان به خانواده خبرنگار فقید مرحوم مهدی نفر

4- 50 میلیون تومان به علی اکبریان بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس که هم اکنون در زندان به سر می برد

 5- 50 میلیون تومان به ملی پوش سابق و جنوبی پرسپولیس کریم باوی.

 

شانس بالای مهدی رحمتی

طارمی در اطلاعیه ای که 8 ماه پیش منتشر کرده، خواهان رسیدن 50 میلیون از طلب فصل قبلش به بهترین گلزن لیگ پانزدهم شده و این در حالی است که فعلا خود او این عنوان را در اختیاردارد.

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در پایان فصل 50 میلیون طارمی را علی دایی به او اهدا خواهد کرد. اما مورد جالب تر به 50 میلیونی مربوط می شود که قرار است به اسم ناصر حجازی به بهترین دروازه بان لیگ اهدا شود. معلوم نیست ملاک انتخاب بهترین گلر چه خواهد بود و در این مورد به نظر کارشناسان تو چه می شود با تعداد گل های دریافتی به هر حال اما مهدی رحمتی یکی از بخت های مسلم  کسب این عنوان در لیگ پانزدهم است و بامزه خواهد شد اگر او آخر سال طلب 50 میلیونی طارمی از پرسپولیس را توی جیب خودش بگذارد!

البته همه اینها منوط به آن است که مفاد اطلاعیه طارمی اجرایی شود، هرچند احتمالا این موضوع هم در فضای آشفته فوتبال ایران به فراموش سپرده خواهد شد!