مهدی تارتار حرف هایش را این گونه آغاز کرد: من تیم راه آهنی را تحویل گرفتم بدون ستاره هایش یعنی رامین رضائیان و موتومبا. تیمی که به دسته پائین تر سقوط کرده بود اما با رای کمیته استیناف به لیگ برتر برگشت. گلایه ای ندارم. نه از فرهاد کاظمی و نه از باشگاه. به این دلیل که تیم را آگاهانه انتخاب کردم و از همه مهمتر اگر سرمربی و تیم فرصت برای جذب بازیکن داشتند بی شک تیم بهتری می بستند. تیم را انتخاب کردم به این امید که در نیم فصل با جذب چند بازیکن جدید قوی خواهیم شد.

 

سرمربی تیم راه آهن ادامه داد: عملکرد من در تیم راه آهن قابل دفاع نبوده و پیشتر هم گفته بودم حرف مربی شکست خورده خریدار ندارد اما دوست دارم قضاوت در مورد من و همه مربیان مبنی بر واقعیت ها باشد. پیاده کردن ایده های تاکتیکی نیاز به ابزار دارد و مادامی که ابراز در اختیار نداشته باشید بهترین تدابیر هم پشت دیوار ناتوانی باقی می ماند. لیست ورودی و خروجی های تیم راه آهن خیلی بزرگ نمایی شده است. در مورد بازیکنانی که از جمع ما جدا شده اند من موافق جدایی امین منوچهری و هم چنین میلاد محمدی نبودم اما سیاست باشگاه این بود و من نمی توانستم مخالفتی داشته باشم چون باشگاه خصوصی است و متاسفانه با مسدود بودن راه های درآمدزایی در ایران و هم چنین به صفر رسیدن حق پخش فروش بازیکن تنها راه درآمد زایی است. در مورد دیگر جدا شده ها من با احترام از آنها صحبت می کنم. بازیکنان ارزشمندی بوده و هستند و شاید این من بودم که نتوانستم از آنها بهره ببرم. خوشحالم یکی دو تایی که پیش من تمام و کمال مصدوم بودند اکنون جزء بهترین مهره های تیم خود هستند. بیشتر نفراتی هم که به جمع ما اضافه شدند بازیکنان رده سنی جوانان و امید هستند که جذب این بازیکنان در راستای اجرای سیاست های باشگاه  و آینده نگری بوده است که من هم مخالفتی نکردم. این ها اکنون با ما با انگیزه تمرین می کنند وقطعا در آینده بازی خواهند کرد و اگر شایسته باشند تبدیل به ستاره خواهند شد. اکنون ما به دنبال نتیجه هستیم و باید به تجربه بیشتر از جوانی اهمیت بدهیم، هر چند در ترکیب راه آهن خیلی از بازیکنان جوان هستند منتهی به دلیل بازی کردن در نیم فصل نخست من از آنها به عنوان مهره با تجربه یاد می کنم.

 

بازیکن شاخص جذب شده ما در تعطیلات زمستانی محسن فروزان بوده. مهدی حنیفی از تیم دسته اولی آلومینیوم هرمزگان به ما ملحق شده، حامد زمانی از تیم دسته دومی نیروی زمینی به تیم ما آمده، سید مهران موسوی در شهرداری اردبیل بازی می کرده، فاطمی جوان در حالی از پرسپولیس به ما ملحق شد که در این تیم بازی نمی کرده، جذب بازیکن خارجی هم توسط باشگاه صورت گرفته است. البته که امیدوار به استفاده از تجربیات آشوبی که پیشتر در استقلال اهواز بازی می کرده هستیم. ملاک های بازیکنان در انتخاب تیم با گذشته تفاوت کرده است. خیلی از بازیکنان در لیست خرید من بودند. مثل محمد نزهتی، مثل محمد غلامی، مثل رضا نوروزی، مثل مرتضی منصوری و... اما همه این ها حضور در تیم های متمول دسته اولی را  به حضور در راه آهن ترجیح دادند که من به آنها خرده ای نمی گیرم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم به این دلیل که شرایط اقتصادی مملکت به گونه ای است که بازیکن امروز باید روی درآمد خود حساب کند.

 

با همه اوصاف بر این عقیده ام باشگاه همه تلاش خود را بکار گرفت و بر اساس توانمندی بازیکن گرفت. من به آنها خسته نباشید می گویم و بی تعارف به تیم خودم و جوانان و باتجربه هایش امیدوارم . من نه فقط به ماندن در لیگ برتر بلکه به حضور در نیمه بالای جدول فکر می کنم. این را برای روحیه دادن به تیم نمی گویم. من بر اساس شایستگی های فنی بازیکنان حرف می زنم.

 

مهدی تارتار در پاسخ به این سوال که چرا تیمش در هفته  های اخیر در امر گلزنی ناموفق بوده است، گفت: ما به جزء بازی با پرسولیس و ذوب آهن در همه بازی ها در خلق موقعیت خوب بودیم و اگر از فرصت ها بهره می بردیم شک نکنید که پیروز می شدیم اما بی دقتی در ضربات نهایی مانع از کسب امتیازات لازم شده است. حتی در بازی با سپاهان در اصفهان که به نتیجه مساوی بدون گل تمام شد ما در دقیقه 76 یک موقعیت خوب تک به تک هدر دادیم. در بازی با پدیده و سایپا توپ ما به دیرک دروازه حریف برخورد کرد. به خاطر خلق موقعیت هاست که من می گویم نه تنها به ماندن تیمم در جدول بازی ها بلکه به حضور در نیمه بالای جدول فکر می کنم.

 

سرمربی تیم راه آهن در واکنش به مشکلات مالی باشگاه گفت: مشکلات مالی باشگاه یک مشکل درون خانوادگی است. بهتر است در رسانه ها مطرح نشود. بازیکنان ما شرافت به خرج داده اند و از سویی باشگاه هم تلاش می کند که هر چه سریعتر مشکلات را حل کند. البته در سایت ها به این اشاره شده است که بازیکنان 20 درصد پول گرفته اند و کادر فنی دریافتی نداشته است. وقتی خبرنگاری این را مطرح کرد من آن را تایید کردم چن نمی توانم دروغ بگویم.

 

مهدی تارتار با تایید گلایه از میلاد محمدی گفت: میلاد بدون خداحافظی از جمع ما جدا شد! او بعد از بازی با سایپا دیگر با ما تمرین نکرد در حالی که می گفتند به روسیه رفته است. متوجه شدیم به تازگی تهران را ترک کرده است. از آنجایی که وی هنوز بازیکن تیم روسی نشده باید در تمرینات ما شرکت می کرد و در بازی با تراکتورسازی برای ما به میدان می آمد به خصوص که حمید دیوسالار محروم بود. جواد نکونام هم از مدت ها پیش معلوم بود که در تعطیلات زمستانی قرار است به قطر برود اما دیدید که تا پیش از ترک تهران در همه تمرینات و بازی های سایپا شرکت کرده بود.

 

مهدی تارتار در خصوص شایعات حضور خود در راس کادر فنی تیم امید پیش از انتخاب محمد خاکپور گفت:  خب من در زمانی که مربی پرسپولیس بودم حبیب کاشانی مدیر عامل باشگاه بود. صحبت هایی در این زمینه شنیده بودم و یکی از دوستانم هم به من گفت در کمیته فنی بحث یحیی گل محمدی، حسین فرکی و من مطرح است. دوست داشتم که این اتفاق رخ می داد. حتی صحبت هایی هم در این زمینه با حبیب کاشانی داشتم اما در نهایت تقدیر این چنین بود که سرمربی صبا شوم. البته باید به این نکته هم اشاره کنم پیش از تیم ملی امید با صبایی ها صحبت کرده بودم و به نوعی به این تیم تعهد اخلاقی داشتم.

 

سرمربی تیم راه آهن یزدان حرف هایش را این گونه به پایان برد: به توانمندی و شرافت بازیکنانم ایمان دارم. هم چنین به خود و لطفی که خدا به من تا اکنون داشته است. بر همین اساس می گویم نه به ماندن بلکه به حضور در نیمه بالای جدول فکر می کنم.