انتقادات از این بازیکن را خواندید و شنیده‌‌اید اما لوبانف هم حرف‌هایی برای دفاع از خود دارد. او البته زبان انگلیسی را بلد نیست و از طریق یک دوست که به زبان روسی تسلط داشت، موفق به مصاحبه با این بازیکن شدیم. این مصاحبه را بخوانید.

 

تو برای اولین بار در یک دیدار رسمی با پیراهن پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان به میدان رفتی. بازی را چطور دیدی؟

برای من و سایر همبازیانم بازی سختی بود. درست مثل یک دربی بزرگ. تعریف دربی در همه جای دنیا کاملاً مشخص است. در این دیدار هم می‌توانستیم برنده باشیم و هم ممکن بود روی بد فوتبال به سمت‌مان باشد و بازنده به رختکن برویم. با این حال متأسفم که برنده بازی نشدیم و خوشحالم که بازنده نبودیم.

در دقایق پایانی پرسپولیس بسیار خوب و قدرتمندانه فوتبال بازی کرد. فکر نمی‌کنی تیم‌‌تان می‌توانست شانس بالاتری برای برد داشته باشد؟

بله حتماً همین‌طور است. حملات ما با گلزنی همراه نشد، با اینکه تمام بازیکنان‌مان عملکرد بسیار خوبی داشتند و با روحیه‌ای بالا و انرژی کافی حمله می‌کردیم. اگر در آن دقایق به گل می‌رسیدیم، حتماً 3 امتیاز را می‌گرفتیم.

در مورد عملکرد خودت در بازی اول چه نظری داری؟

این اولین بازی من بود که با پیراهن پرسپولیس انجام دادم. همیشه اولین بازی آن هم در یک کشور دیگر و یک باشگاه جدید برای هر بازیکنی با شرایط متفاوتی همراه است. من هم تابع این قاعده هستم. شاید نتوانسته باشم با تمرکز کامل به میدان بروم اما مثل هر بازیکن دیگر به زمان و فضای بیشتری احتیاج دارم تا بتوانم خودم را آن‌طور که هستم، نشان دهم. قطعاً کیفیت کار من بالاتر از چیزی است که در بازی اول دیدید.

بیش از 75 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حاضر بودند. حضور این همه تماشاگر برایت چه معنا و مفهومی داشت؟

طرفداران پرسپولیس بسیار خاص هستند. من با لشکر قدرتمند و بزرگی از هواداران پرسپولیس مواجه شدم و آنها انرژی زیادی به تیم تزریق کردند. ما باید با بازی خوب و نتیجه مناسب، جواب محبت این همه هوادار را بدهیم. خوشحالم که در تیمی با این حجم هوادار بازی می‌کنم و مطمئنم این مسئله، مسئولیت بزرگی برای‌مان به همراه خواهد داشت. از طرفی با این انرژی که می‌گیریم، شانس بیشتری برای کسب امتیازات بزرگ خواهیم داشت. من از هواداران پرسپولیس تشکر می‌کنم زیرا آنها در تمام دقایق بازی چه زمانی که ما از حریف در خانه عقب افتادیم و چه در موقعی که دو بار با گل‌های‌مان به بازی برگشتیم، ما را مورد حمایت قرار دادند و تشویق‌مان کردند.

در شرایط بازی، ناهماهنگی‌های زیادی بین تو و سایر مدافعان تیم دیده می‌شد. این موضوع را قبول داری؟

شما درست می‌گویید. کمی ناهماهنگی بین من با مدافعان تیم در عملکرد‌مان دیده می‌شد ولی همان‌طور که گفتم، این بازی اول است و به مرور زمان، هماهنگی‌ها بهتر و بیشتر می‌شود. مشکل دیگر من در پرسپولیس، زبان است. باید زبانم را تقویت کنم و با این کار ارتباطم با بازیکنان را گسترش دهم. مشکل بزرگی است که هم در تمرین و هم در بازی‌ها گریبانگیرم شده اما به زودی آن را حل می‌کنم. تأکید می‌کنم نیاز به زمان دارم تا با مدافعان و سایر بازیکنان هماهنگ‌تر شوم.

بین تو و سایر دروازه‌بانان برای حضور در ترکیب تیم، ترجیح داده شدی. فکر می‌کنی این موضوع به خاطر شرایطت بود یا مسائل دیگری در آن دخیل است؟

من برای بازی فوتبال به ایران آمده‌ام و به دنبال مسائل دیگر نیستم. تصمیم‌گیری در مورد بازی و قرار گرفتن در ترکیب اصلی فقط در حیطه وظایف مربیان تیم است و نظرات من تأثیری در تاکتیک و تصمیم مربی ندارد.

بعد از بازی، خیلی‌ها گفتند تو به خاطر گل‌های خورده مقابل سپاهان مقصر اصلی تساوی هستی. این موضوع را قبول داری؟

به آنها می‌گویم لطفاً عملکرد مرا با دریافت دو گل قضاوت نکنید چون فکر نمی‌کنم روی گل‌های خورده مقصر باشم. این یک اتفاق بود که می‌توانست برای هر تیمی رخ بدهد. قرار نیست یک دروازه‌بان گل نخورد. هیچ دروازه‌بان و هیچ تیمی از اتفاقات فوتبال در امنیت نیست و حالا در بازی قبلی، چنین مسائلی برای من رقم خورد.

و اینکه گفته می‌شود اضافه وزن داری. این قضیه درست است؟

صحبتی در این مورد ندارم.