طارمی راهی بوندسلیگا می شود

مهدی طارمی حالا چشم و چراغ پرسپولیس است. آقای گل فوتبال ایران که ظرف مدت یک سال پله های ترقی را به سرعت طی کرد و حالا ستاره بزرگ فوتبال ایران محسوب می شود. طبیعی است پس از درخشش طارمی در پرسپولیس و تیم ملی، واسطه های تیم های خارجی به دنبال ترانسفر این بازیکن باشند.

 

طارمی بازیکن تیم محبوب پرسپولیس است. در تیم ملی هم جایگاه ثابتی پیدا کرده و در صدر جدول گلزنان هم قرار دارد. او خوب می داند در صورت صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه می تواند پیشنهادات بهتر اروپایی هم داشته باشد. بر این اساس مهاجم بوشهری عجله ای برای ترک پرسپولیس ندارد.

 

پس از آن که باشگاه روسی روبین کازان پیشنهادی وسوسه انگیز و یک و نیم میلیون دلاری به طارمی دادند این بازیکن و باشگاه پرسپولیس با پیشنهاد رسیده مخالفت کرد.

 

قرارداد طارمی در حالی در پایان لیگ پانزدهم به اتمام می رسد که به تازگی نمایندگان بشیکتاش ترکیه به تهران آمده اند تا عملکرد این بازیکنی را  زیر نظر بگیرند. گرچه طبق قانون نقل و انتقالات فیفا، ملاک جا به جایی بازیکن پنجره نقل و انتقالات کشور مقصد است.

 

به طور مثال با توجه این که پنجره نقل و انتقالات زمستانی روسیه هنوز بسته نشده است، طارمی می تواند به راحتی به لیگ روسیه برود اما این بازیکن تمایل به حضور در روبین کازان ندارد.

 

جالب تر می شود وقتی بدانید نمایندگان باشگاه ترکیه ای، طارمی را برای فصل بعد می خواهند. این افراد که در تهران حضور دارند مذاکراتی هم با وکیل و مدیربرنامه های مهاجم پرسپولیس داشته اند.

 

نمایندگان بشیکتاش حتی پیشنهاد داده اند همین الان مبلغی به عنوان بیعانه به طارمی بپردازند تا پس از پایان قراردادش با باشگاه پرسپولیس به عنوان بازیکن آزاد به این تیم ترکیه ای برود.

 

خود طارمی حاضر به صحبت درباره این پیشنهادات نیست و می گوید: «تمرکزش را روی پرسپولیس گذاشته است.»

 

با این وجود یک منبع موثق و نزدیک به طارمی به ما خبر داد که این مهاجم با استعداد تمایل زیادی دارد تا به یک تیم آلمانی رفته و در بوندسلیگا توپ بزند. زمزمه هایی هم شنیده می شود مبنی بر این که یک تیم آلمانی تلویحاً خواستار طارمی شده و احتمال این که مهاجم بوشهری به بوندسلیگا برود زیاد است.

 

البته پیشتر طارمی پیشنهاداتی از لیگ دسته اول فرانسه و همین طور کشور سوئد داشته است اما دوست دارد راه علی دایی الگوی خود را برود.