هاشمی رفسنجانی در لیست خبرگان جامعتین نخواهد بود/ مواضع اخیر هاشمی تند و خشن بود

گروه سیاسی-حجت الاسلام سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با افکارخبر در پاسخ به این سوال که آیا آقای هاشمی رفسنجانی در لیست جامعتین برای خبرگان قرار خواهد گرفت یا خیر اظهار داشت: تصمیم گیری برای لیست خبرگان بین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران با عنوان جامعتین شکل می گیرد و بنابر این آنچه این دو تشکل تصمیم بگیرند بعد گذشتن جلسات مختلف صورت خواهد گرفت و آنچه نهایی شود صالح و اصلح خواهند بود.

 

وی افزود: ممکن است نسبت به برخی افراد نظرات مختلفی باشد اما کلان بحث ها این است که آقای هاشمی رفسنجانی در لیست نخواهد بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: جامعه روحانیت نیز این بحث ها وجود دارد اما آنمچه اطلاع دارم آقای هاشمی رفسنجانی در لیست جامعه روحانیت نیز نبودند .

سالک در پاسخ به این سوال که چرا هاشمی شورای نگهبان را مورد هجمه قرار داد گفت: مواضعی که آقای هاشمی در روز 12 بهمن ماه گرفاند این موضوع را تقویت می کند که در لیست نباشد .

وی درباره سخنان هاشمی اظهار داشت: مواضع آقای هاشمی واقعا باعث تعجب بود. ایشان چنین مواضع تند و خشنی نسبت به شورای نگهبان گرفتند و مساله روشن است که شورای نگهبان بر اساس تبیین سیاستهای نظام به خصوص مقام معظم رهبری و قانون عمل می کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: قانون فصل الخطاب است و آقای هاشمی که خود در چندین دوره قانونگذار بوده و نظارت بر حسن اجرای قوانین داشته اند باعث تعجب است که چگونه ایشان چنین مواضعی گرفتند.

سالک در ادامه گفت: با مواضع اخیری که آقای هاشمی گرفته اند در لیست نخواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت مبارز در مقابل مواضع اخیر آقای هاشمی موضع گیری خواهد کرد یا خیر بیان داشت: بلاخره آنچه در شورای جامعه روحانیت مبارز گرفته می شود اعلام خواهد شد و آقای مصباحی مقدم ان را رسما اعلام خواهند کرد.