روسیه: به سوخو-35 نزدیک نشوید!

 "دیمیتری راگازین" در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: "از صمیم قلبم از همه می خواهم در زمان پرواز این جنگنده ها به آنها نزدیک نشوند". 

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه هم پیش از این در اول فوریه جاری از استقرار جنگنده های "سوخو-35 اس" در پایگاه "حمیمیم" سوری خبر داده بود.

در همین راستا سخنگوی رسمی نیروی هوایی روسیه در سوریه جمعه گفته بود که خلبانان و کادر فنی 4 جنگنده مذکور، دو به دو و به طور بیست و چهار ساعته در پایگاه حمیمیم "شیفت" دارند و بدین ترتیب زمان آماده شدن هر جفت سوخو 35 برای پرواز، تنها یک دقیقه خواهد بود.

وی گفت: نقش جنگنده های سوخو-35 اس، تأمین پوشش هوایی برای هواپیماهای جنگی است تا میدان دید وسیعتر و امکان اوج گرفتن ایمن را در محیط 360 درجه و برد 400 کیلومتر برای آنها تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد که جنگنده های "سوخو-35" کاربری های متعددی دارند و علاوه بر تأمین پوشش برای هواپیماهای جنگی، اهداف زمینی و زیر زمینی را هم به طور جداگانه هدف قرار می دهند.

سخنگوی رسمی نیروی هوایی روسیه گفت این نوع جنگنده ها می توانند به طور همزمان هشت هدف را شناسایی و تعقیب کرده و مورد حمله قرار دهند. مضافا بر این که به خاطر مجهز بودن به سامانه ارسال پارازیت، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادار دشمن دارند.

این در حالی است که هم اکنون بیش از 70 هواپیما و بالگرد روسی از جمله جنگنده های پیشرفته "سوخو-25" و بمب افکنهای "سوخو-24 ام" و "سوخو-34" و جنگنده های "سوخو-30 اس ام" در عملیات نظامی در آسمان سوریه مشارکت دارند.

علاوه بر اینها سامانه موشکی "اس-400" هم از اواخر نوامبر گذشته و ناو "واریاگ" مجهز به سامانه "فورت" همگی عهده دار دفاع هوایی از پایگاه "حمیمیم" هستند.