جنگل دوهزار و سه هزار؛ سفری به اعماق مازندران

مازندران یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین استان‌هایی است که اگر بارها و بارها نیز به آنجا سفر کنید باز هم جاذبه‌های جدیدی برای گشت‌وگذار دارد. مقاصدی شگفت‌انگیز با طبیعتی سرسبز که فقط باید فصل مناسب سفر را انتخاب کنید تا در بهترین زمان در بهترین مکان باشید. اگر شما هم عاشق جنگل هستید باید بگوییم که جنگل‌های شمال ایران چهار فصل هستند و هر زمانی که اراده کنید می‌توانید خود را به بخشی از زیبا‌ترین نقاط جنگلی برسانید و از هوای بی‌نظیر و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزش لذت ببرید. یعنی حتی برای سفر در دل تابستان نیز ارتفاعات شمال و جنگل‌های انبوه شما را به سوی خود دعوت می‌کند.

پس در هر فرصتی برای سفر به شمال غنیمت بشمارید با اجاره ویلا به‌عنوان بهترین اقامتگاه برنامه‌ریزی کنید.

در بین تعداد زیاد جاذبه‌های طبیعی این استان و جنگل‌های بی‌نظیرش، جنگل دوهزار و سه هزار از جمله دیدنی‌ترین مقاصدی است که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید. این جنگل‌های بکر و سرسبز، علاوه‌بر از مناظر دیدنی، آبشارهای خروشان، دشت‌های ییلاقی با تنوع زیستی بی‌نظیر، تجربه‌ای خاص و منحصر به‌فرد از طبیعت شمال ایران را برای شما رقم خواهد زد.

01

برای اقامت در اطراف جنگل نیز بهترین گزینه اجاره ویلا است. به‌ویژه ویلاهایی که چشم‌اندازی بی‌نظیری به جنگل‌های سرسبز دارند. تنوع بالای ویلا در شمال این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با هر بودجه‌ای برای سفر برنامه‌ریزی کرده و ویلای لوکس تا اقتصادی را رزرو کنید و نگران هزینه‌های سفرتان نباشید.

ناگفته نماند که جنگل دوهزار و سه هزار، گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی شمال ایران است که هر ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. سفر به این منطقه بکر و سرسبز، تصاویر بی‌نظیری از طبیعت بکر شمال ایران را پیش روی شما قرار می‌دهد.

حالا نوبت به گشت‌وگذار در شمال و در دل جنگل‌های سرسبز می‌رسد که در ادامه چند مقصد جذاب و دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم تا در هنگام سفر به این مناطق آن‌ها را در لیست مقاصد خود قرار دهید.

پارک جنگلی چالدره

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های جنگل دو هزار و سه هزار که در همان ابتدای مسیر پذیرای شماست، پارک جنگلی چالدره است. پارک جنگلی که با وجود انبوهی از درختان کهنسال و سایه‌گستر، چشم‌انداز بی‌نظیری دارد و به دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسب، مکانی ایده‌آل برای تفریحات خانوادگی و دوستانه و پیک‌نیک کردن است. از جمله امکانات پارک می‌توان موارد زیر را معرفی کرد:

  • رستوران
  • کافی شاپ‌های فصلی روباز و سالنی
  • نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری
  • آلاچیق‌های برای استراحت

در اینجا می‌توانید از قدم زدن در میان طبیعت بکر، تنفس هوای پاک و خنک کوهستان و گوش دادن به صدای دل‌انگیز پرندگان لذت ببرید.

در کنار این مجموعه، جاده دوهزار و سه هزار در راستای رودخانه خروشان دوهزار ادامه پیدا می‌کند و در طول مسیر، چشم‌اندازهای زیبایی از جنگل شما را به تماشای مناظر بی‌نظیر از جنگل‌های انبوه، آبشارهای متعدد و روستاهای پلکانی دعوت می‌کند. در این مسیر، می‌توانید برای تفریحات مختلفی مثل پیاده‌روی، کوهنوردی، عکاسی و گشت‌وگذار در طبیعت بکر شمال ایران برنامه‌ریزی کنید و از طبیعت لذت ببرید.

02

پارک چالدره در ۱۸ کیلومتری مسیر تنکابن به دو هزار و در غرب استان مازندران قرار گرفته است که از نظر موقعیت مکانی در میان دو رود سه هزار و دو هزار واقع شده است. برای دسترسی به آن نیز باید مسیر تنکابن را پیش گرفته سپس وارد جاده دوهزار شوید. پارک در کنار جاده قرار دارد و مسیر آن آسفالت است. برای اقامت نیز می‌توانید در شهر زیبای رامسر را انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های مهم این شهر تنوع بالای ویلا رامسر است. با این توصیف این امکان را دارید تا با هر بودجه‌ای ویلا در رامسر اجاره کرده و بودجه سفرتان را مدیریت کنید.

بهترین زمان برای رفتن به این پارک نیز فصل بهار و پاییز است که زیبایی‌های طبیعت دو چندان می‌شود و هوا بسیار معتدل و به دور از رطوبت است.

دشت دریاسر

یکی دیگر از مقاصد دیدنی که می‌توانید در مسیر جنگل‌های دو هزار و سه هزار ببینید، دشت رویایی دریاسر است. پس از گذر از پارک جنگلی چالدره، در ارتفاعات دو هزار و سیصد متری، به دشت دریاسر می‌رسید. این دشت ییلاقی که در جنوب تنکابن قرار دارد با چشم‌اندازهای وسیع و نفس‌گیر از کوه‌های الموت است گویی تابلویی نقاشی از طبیعت را مقابل خود می‌بینید. در واقع دشت دریاسر در بین چهار کوه قرار گرفته که از هر طرف چشم‌انداز منحصر به‌فردی را ایجاد می‌کند.

در بخش جنوب غربی کوه الموت را می‌بینید، در غرب گردنه سیالان و قله‌های خشچال و کندیگان و در شرق چشم‌اندازی از طالقان دارد.

03

در این دشت همچنین می‌توانید با عشایر منطقه آشنا شوید و از محصولات لبنی تازه و خوشمزه آنان خریداری کنید.

به‌عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که علاوه بر پارک جنگلی چالدره و دشت دریاسر، جنگل دوهزار و سه هزار جاذبه‌های دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آبشارهای متعدد، چشمه‌های جوشان آب معدنی، غارهای پنهان و روستاهای ییلاقی اشاره کرد. همچنین در این منطقه، امکانات رفاهی مانند رستوران، اقامتگاه و فروشگاه نیز وجود دارد که از هر نظر سفر را برای شما ساده‌تر می‌کند. ضمن اینکه با رعایت نکاتی می‌توانید کیفیت سفرتان را بیشتر کنید. از جمله این نکات باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهترین زمان سفر به جنگل دوهزار و سه هزار، فصل بهار و پاییز است.
  • در طول سفر، لباس گرم، کفش مناسب پیاده‌روی و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.
  • طبیعت در این سفر میزبان شماست و به رسم مهمان به حفظ محیط زیست احترام بگذارید و از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید.

در نهایت اگر قصد سفر به مازندران و بازدید از جنگل دوهزار و سه هزار را دارید، بهترین گزینه برای اقامت شما ویلاه هستند که نه تنها در مازندران بلکه در سایر استان‌های شمالی می‌توانید برای اجاره ویلا رشت اقدام کنید. در این شهرها نیز با وجود تنوع بالای اقامتگاه‌ها، دغدغه‌ای از بابت پیدا کردن و اجاره ویلا در رشت با قیمت‌ها و امکانات مختلف نخواهید داشت.