راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا در تهران

برای این  که بتوانید یک خودروی خارجی را خریداری کنید حتما باید در این وضعیت بازار خودروهای خارجی  مبالغ بسیار زیادی را بپردازید در اینجا  وقتی از خودروهای خارجی صحبت می کنیم به طور واضح ذهنمان بیشتر سمت خودروهای کیا و هیوندا خواهد رفت این خودروها در طول چندین سال گذشته نه تنها در ایران  بلکه در اکثر کشور های دنیا توانسته است طرفداران و خریداران زیادی را به خود جلب کند. خودروهایی که از کیفیت و طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند و عمر بسیار خوبی را نیز در قطعات و لوازم آنها شاهد هستیم.

لوازم و قطعات استفاده در هیوندا یکی از بهترین نوع آنها است کسی که خودروی هیوندا و کیا دارد خیلی کم برایش اتفاق می افتاد که به تعمیرگاه مراجعه کند زیرا این خودروهای از عمر بالایی برخوردار  هستند و به نوعی خیال مالک خودرو از این بابت راحت است.

اما هر خودرویی با هر کیفیتی در قطعات و لوازم یدکی ممکن است روزی دچار خرابی شود و باید آن را تعویض کنید ما در این مطلب قصد داریم شما را برای خرید لوازم یدکی هیوندا راهنمایی کنیم و یکی از بهترین فروشگاه هایی که می توانید لوازم اورجینال این خودروها را تهیه کنید را به شما معرفی کنیم در ضمن در پایان هم چند تا از قطعات خودرو که بسیار مهم و حساس هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

 

2

 

چرا باید لوازم اورجینال بخریم ؟

فرقی نمی کند که خودروی ایرانی داشته باشید و یا خارجی، اولین نکته ای که در این بین مد نظر قرار خواهد گرفت عیب یابی درست خودرو است زمانی که شما خودروی خود را نزد تعمیرکار می برید در ابتدا باید مشکل خودرو درست عیب یابی شود که بتوان بهترین راه حل را برای تعمیر قطعه و یا تعویض آن به کار برد.

وقتی که شما عیب خودروی خود را فهمیدید باید به دنبال تعمیر آن باشید ممکن  است که نیاز داشته باشید تا قطعه موجود در خودروی خود را تعویض کنید.

برای این کار باید به دنبال یک قطعه با کیفیت و همچنین اورجینال باشید. مهم ترین مسئله در خرید قطعات کیا و یا هیوندا این است که شما باید قطعات اورجینال را برای تعمیر خودروی خود خریداری کنید. از آنجایی که قطعات و لوازم خودروهای خارجی ممکن است هم کمیاب باشند و هم این که به صورت غیر اصل و غیر اورجینال وارد کشور شوند باید در این مورد بسیار دقت کنید زیرا هر چند که این قطعات و لوازم از قیمت پایین تری برخوردار هستند ولی در نهایت شما حتما باید در آینده یک هزینه ای دیگری را نیز برای تعویض همان قطعه بپردازید.

گذشته از آن استفاده از یک قطعه غیر اصلی و بی کیفیت می تواند به قطعات قسمت های دیر نیز آسیب وارد کند و شما را متحمل هزنیه ای زیادی کند.

راهنمای خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا

برای این که بتوانید قطعات و لوازم یدکی خودروهای هیوندا و کیا را در هر  مدلی به راحتی و مطمعن تهیه کنید لازم است که چند نکته را در این خصوص بدانید :

  1. اولین نکته این است که اطلاعات کافی در مورد قطعه را به خوبی بدانید و در مود آن اطلاعات لازم ا کسب کنید
  2. دومین موردی که باید درمورد خرید قطعات کیا  در نظر داشته باشید داشتن گارانتی و ضمانت نامه آنها می باشند به اصطلاح قطعات اصلی را در بازار خودرو جنیون می گویند این محصولات دارای گارانتی بوده و قیمت بالاتری را نیز نسبت به دیگر محصولاتی که گارانتی ندارند برخوردار هستند
  3. سومین و نکته درمورد محصولات اصلی بسته بندی آنها است لوگوی کمپانی تولید کننده این قطعات برروی بسته بندی به شکلی کالام درست و حک شده است و این مورد این قطعات را از بقیه آنها متمایز می کند.
  4. چهارمین و یکی از مهم ترین نکته ایی که هنگامر خرید باید در نظر بگیرید فروشگاهی است که این لوازم را از آنها خواهید خرید برای این بتوانید  بهترین فروشنده لوازم یدکی کیا و هیوندا را پیدا کنید بهتر است سری به بازار این قطعات بزنید تا با یک تحقیق درمورد سابقه فروش آنها بهترین انتخاب را در زمینه داشته باشید.

خرید لوازم یدکی در تهران

اگر در تهران هستید و به دنبال مطمعن ترین و بهترین راه برای خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا هستید می توانید به بورس این بازار رفته که در آنجا می توانید فروشگاه های معبر زیادی را برای خرید انواع لوازم یدکی پیدا کنید البته پیشنهاد ما این است که بدون اطلاعات کافی به آنجا نروید. اولا که بهتر است که از ویژگی های یک کالای اصل اطلاعات کسب کنید و مورد دوم این است اگر تعمیرکار خودروی شما فروشنده ای را در حوزه می شناسد بهتر است که با راهنمایی اون فروشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. پاساژ معصومی در خیابان اکباتان تهران بورس خرید انواع لوازم خودروهای خارجی می باشد.

3

 

حساس ترین قطعات خودروهای خارجی

خودروها از قطعات و لوازم های مختلفی تشکیل شده اند و هر کدام وظیفه ای خاص را بر عهده دارند برخی از این قطعات حساس تر هستند که باید به طور مداوم آنها را بررسی کنید، زیرا خراب شدن آنها می تواند هزینه ای زیادی را برای شما داشته باشد.

پلوس

پلوس یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات مورد استفاده در هر خودرو است فری نمی کند که خودروی خارجی سوار می شوید و یا داخلی پلوس در خودروی بسیار مهم است و به طور معمول نیز تعویض و یا تعمیر آن می تواند برای شما گران تمام شود.

پلوس وظیفه انتقال نیر از دیفرانسیل به سمت چرخ ها را دارد.به طور کلی یکی از مواردی که در خرابی پلوس رایج است پارگی گردگیرهای موجود در آن می باشد. گردگیر به شکل قیف است و مانع برخرود ووارد شدن گردو غبار به داخل پلوس می شوند و همین مورد میتواند موجب خرابی پلوس شود.

برای این که بفهمید که پلوس خودروی شما سالم و یا خراب است اگر که هنگام چرخاندن فرمان خودرو صدایی از سمت چپ و یا راست خودروی خود شنیدید بهتر به احتمال زیاد پلوس خودروی شما دچار خرابی شده است.

منبع اگزوز

منبع اگزوز فقط برای خارج شدن دود خودرو نیست ، یکی دیگراز کارکردهای این قسمت  از خودرو این است که صدای موتور را کم کند اگر که منبع اگزوز خودری شما خراب شد قطعا منتظر یک صدایی زیاد و آزار دهنده از خودروی خود باشید.

ترموستات

یکی دیگر از قطعات بسیار مهم در هر خودرویی ترموسات خودرو است ترموستات وظیفه حفظ تعادل دما در خودرو را دارد، وقتی که موتور خودرو سرد باشه ترموستات آن را گرم و زمانی که موتور خیلی گرم و داغ شود ترموستات آن را خنک میکند اگر این قطعه خراب شود مشکلات جدی را می تواند برای  شما ایجاد کند.

سلکتور

سلکتور وظیفه انتقال دنده درخواستی خودرو را به گیربکس دارد. البته در خودروهایی که اتومات باشند شاید دیگر نیازی به سلکتور تعویض دنده نباشد اما امروزه سلکتورها به صورت دستی و اتومات ساخته می شوند که این وظیفه ا برعهده دارند.

سیبک فرمان

قطعه ای حساس در خودرو که وظیفه انتقال نر واز فرمان به چرخ ها را برعهده دارد سیبک نام دارد، احتمال برای خیلی از شما این اتفاق افتاده است که زمانی که به یک دست انداز نزدیک می شوید از فرمان خودرو صدایی بشنوید در این صورت ممکن است که این قطعه از خودروی شما دچار خرابی شده باشد. بسیار دقت کنید که خرابی این قطع می تواند مشکلات زیادی را برای شما بوجود بیاورد و علاوه بر هزینه  می تواند خطرات دیگیری نیز برای شما داشته باشد.

گیربکس

همانطور که می دانید و از اسمش هم پیداست یکی دیگر از  مهم ترین قطعاتی که خیلی باید  حواستان به آن باشد این است که گیربکس خودرو است و مهم ترین نکته ای باید در این قطعه حواستان به آن باشد تعویض به موقع روغن گیربکس است، در صورتی تعویض نکردن روغن گیربکس مشکلاتی مانند کند بودن جعهبه دنده ، لرزیدن خودرو و دیگر موارد می توادن گریبان گیر شما باشد.