جزئیات تازه از تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ حقوق ۱۴۰۳ کاهش می‌یابد؟

سید محمد حسینی، معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه، یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس، نظرات مختلفی بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنج‌شنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت‌خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

او در ادامه گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد، مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد؛ تازه اگر تعطیلی ما در هفته، دو روز باشد تازه می‌توان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی از کشور‌ها بیشتر است.

معاون امور پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم علاوه بر کار، زندگی خود را نیز دارند؛ مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم. این تعطیلات کمک‌کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود، گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.