پوسیدگی بخشی از شبکه آب و فاضلاب تهران

گروه اجتماعی - سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: وضعیت و کیفیت آب آشامیدنی و قابل شرب در تهران مشکلی ندارد و اصلا جای نگرانی نیست.

به گزارش افکارخبر، موید حسینی صدر با بیان این مطلب اظهار کرد: حتی اگر مشکلاتی در زمینه کیفیت آب قابل شرب در تهران وجود داشته باشد حتم بدانید موردی است و به سرعت نیز برطرف می شود.

وی تاکید کرد: هیچ گاه آلودگی در مورد آب های آشامیدنی تهران در سطح وسیع و کلی گزارش و مشاهده نشده و چنین چیزی امکان ندارد اما کیفیت آب شرب در برخی مناطق تهران به نسبت سایر نقاط پایین تر است که علت اصلی آن را باید در منشاء تامین و مخازن آب جستجو کرد.

وی افزود: آب آشامیدنی تهران  از مخازن مختلفی تامین می شود و احتمال آلودگی تمام مخازن به طور همزمان وجود ندارد و اگر موردی در زمینه آلودگی آب ها وجود داشته باشد حتم بدانید مسوولان وزارت نیرو و آبفا به سرعت پیگیری و اطلاع رسانی می کنند و با توصیه های کارشناسی مردم را از خطرات احتمالی مصرف این آب ها مطلع می سازند.

وی عنوان کرد: در بعضی مناطق بهتر است شهروندان از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند البته در صورت وجود آلودگی راه اندازی تصفیه خانه های خانگی هم پاسخگو نخواهد بود.

حسینی صدر بیان کرد: در برخی نقاط تهران لوله های آب دچار پوسیدگی شده و ترک خورده اند که گاهی اوقات به دلیل تغییرات فشار آب ممکن است به صورت مکش معکوس فاضلاب وارد لوله های اب شود که بسیار به ندرت اتفاق می افتد و این مساله می تواند روی کیفیت آب برای کوتاه مدت تاثیر بگذارد اما مشکل به صورت عمومی و در تمام شبکه نخواهد بود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: شورای شهر و مجلس باید دولت را در زمینه نوسازی و تجهیز شبکه اب و فاضلاب پایتخت یاری کنند زیرا قسمتی از این شبکه دچار پوسیدگی شده و نیازمند ترمیم و نوسازی است.