نقش یک ماساژور در محرومیت طارمی و پرسپولیس+سند

اسناد و مدارک نشان می‌دهد مذاکرات و قرارداد مهدی طارمی با باشگاه ریزه اسپور ترکیه، رسمی‌تر از آن چیزی است که مدیران باشگاه و وکیل این بازیکن در روز‌های اخیر به آن اشاره کرده‌اند!

هم چنین افشای جزئیات جلسه‌ای که باعث شد طارمی قید حضور در ترکیه را بزند و به تهران بازگردد، اوج «خیریت» را که مهاجم پرسپولیس درباره آن صحبت کرده به همه نشان می‌دهد!

ورود کمیته اخلاق

در روز‌هایی که مدیران باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی شفاف‌سازی‌های لازم را درباره شکایت باشگاه ریزه اسپور و حکم سنگین فیفا انجام نداده‌اند، لحظه به لحظه در محافل ورزشی اخبار و اطلاعات تازه‌تری پیرامون زوایای مختلف این پرونده جنجالی منتشر می‌شود.

طی روز‌های اخیر به اندازه کافی در رسانه‌های مکتوب، شنیداری و تصویری و همچنین فضای مجازی به جزئیات اتفاقاتی که منجر به صدور حکم محرومیت از سوی فیفا برای مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس شد پرداخته شده است. از طرفی همه می‌دانند که اخیرا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز با توجه به ابعاد این آبروریزی و ضربه‌ای که به اعتبار فوتبال ایران در مجامع بین المللی وارد شده، ۶ چهره اصلی (مهدی طارمی و وکیل این بازیکن، علی اکبر طاهری، محمد ترکاشوند مسوول انتقالات باشگاه پرسپولیس، حسین هدایتی و ایجنت واسطه این قرارداد) و برخی دیگر افراد مطلع و مرتبط با این پرونده را برای ارائه توضیحات به جلسه رسیدگی به این موضوع احضار کرده تا هر آنچه از جزئیات رفتن طارمی به ریزه اسپور و سپس بازگشت حیرت انگیز او به پرسپولیس بدون فسخ قرارداد می‌دانند، بازگو کنند.

مهدی رفت و برگشت!

محبوب، منفور و محبوب و حالا باز...

در شرایط کنونی، اما با پیگیری‌ها جزئیات دقیق تری از اتفاقاتی که منجر به بازگشت مهدی طارمی به تهران شد به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، همه می‌دانند مهاجم پرسپولیس با هماهنگی یکی از دوستان نزدیک و مدیربرنامه‌هایش راهی ترکیه شد و قراردادی با باشگاه ریزه اسپور امضا کرد. او در آن مقطع به چهره‌ای ضد قهرمان برای تماشاگران پرسپولیس تبدیل شد و در حالی که همه خودشان را آماده قبول واقعیت جدایی طارمی از پرسپولیس کرده بودند، به یک باره آقای گل لیگ برتر در اقدامی غیر قابل باور به تهران بازگشت و قرارداد جدیدی با پرسپولیس امضا کرد و در این تیم ماندنی شد!

 
طارمی در مصاحبه‌هایی هم اعلام کرد انگیزه قهرمانی و هواداران پرسپولیس هم در تصمیم او برای بازگشت نقش بسزایی داشته است! اما به نظر نمی‌رسد که حرف‌های آن مقطع تمام واقعیت‌ها بوده باشد!

سفر ناگهانی مدیر برنامه و ماساژور پرسپولیس به استانبول

بر اساس این گزارش، امروز تمام اهالی فوتبال از اتفاقات تابستان سال قبل با خبر هستند و میدانند که چه فعل و انفعالاتی از آن مقطع تا دو هفته قبل رخ داد که منجر به صدور حکم محرومیت از سوی فیفا برای باشگاه پرسپولیس و طارمی شد. در واقع از همان روز‌های ابتدایی، همه نگران آینده طارمی و مفاد قرارداد رسمی امضا شده با ریزه اسپور بودند!

 
بر این اساس حالا مشخص شده در همان روز‌هایی که قرارداد با ریزه اسپور امضا شده و طارمی در تمرینات شرکت کرده و آماده اعزام به اردوی اروپایی تیم در اتریش می‌شد، مدیر برنامه‌های مهدی طارمی که ساکن اروپا هم است- او در رفتن طارمی به ترکیه نقشی نداشت- به همراه ماساژور پرسپولیس به نمایندگی از باشگاه! راهی ترکیه می‌شوند تا تازه‌ترین پیشنهاد برای بازگشت به پرسپولیس را به او ارائه بدهند!

پیشنهاد وسوسه انگیز و ارتباط آنلاین برای قطعی شدن تصمیم بازگشت

در این جلسه با توجه به فضای منفی شدید ایجاد شده در بین هواداران پرسپولیس و آینده نگری منفی برای موفقیت ریزه اسپور در سوپر لیگ ترکیه، به مهاجم بوشهری پیشنهاد می‌شود قید ادامه حضور در ریزه اسپور را بزند و به پرسپولیس باز گردد. در این جلسه موضوع موافقیت حسین هدایتی برای پرداخت ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان پولی خارج از قرارداد به شکلی کاملا شفاف مطرح می‌شود. البته دوست بسیار نزدیک طارمی که در سفر به ترکیه برای عقد قرارداد با ریزه اسپور هم او را همراهی کرده بود، به طارمی بابت خطرات این کار و تصمیم غلط هشدار جدی می‌دهد و به او پیشنهاد می‌کند که در تیم ترکیه‌ای بماند و برای خودش دردسر درست نکند!

فوتبالیست مورد غضب هواداران پرسولیس هم البته در وهله اول با این پیشنهاد مخالف بود، اما در حاشیه این نشست چند ساعته، ارتباطی آنلاین با وکیل او در تهران برقرار می‌شود و با ارائه توجیهات حقوقی و قانونی خیال مهدی طارمی را راحت می‌کنند که در صورت بازگشت به تهران، هیچ مشکل قانونی برای او به وجود نخواهد آمد و با پیگیری یک تیم حقوقی این پرونده ختم به خیر خواهد شد! (البته بعد‌ها اعلام کردند که طارمی از احتمال جریمه و محرومیت خبردار شده و چنین تصمیمی را اتخاذ کرد و به تهران برگشت).

طارمی از پول گذشت؟

جواب: خیر!

نکته بسیار مهم درباره بازگشت غیر منتظره، انگیزه مالی ایجاد شده برای مهاجم پرسروصدا به ایران بود. چراکه قراردادی ۷۰۰ هزار دلاری با ریزه اسپور منعقد کرده و حتما باید برای صرف نظر کردن از این قرارداد پیشنهاد قابل توجه جدیدی به او داده می‌شد. به همین ترتیب طارمی متوجه شد با دریافت پول ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی حسین هدایتی و قرارداد جدید ۹۰۰ میلیون تومانی با پرسپولیس و حتی آپشن‌های قابل تامل این قرارداد، دریافتی‌اش از پرسپولیس حتی بیشتر از ریزه اسپور خواهد بود! به همین ترتیب او تصمیم نهایی را برای بازگشت به تهران گرفت و به محض برگشتن هم پول هنگفت مورد نظر را از هدایتی دریافت کرد. او سپس با باشگاه پرسپولیس قراردادی تازه با تاریخ چند ماه قبل امضا کرد که در رسیدگی فیفا به پرونده شکایت ریزه اسپور برای او و پرسپولیس به شدت به خاطر اتهام جعل اسناد گران تمام شد!

افشاگری میزان از قرارداد رسمی طارمی با چالیکسان

آقای گل نماینده تام الاختیار رسمی داشت؟!

بازگشت از استانبول به تهران البته نکات منفی و عجیب دیگری هم دارد. این بازیکن پس از توافق در آن جلسه کذایی چند ساعته، بدون اینکه تصمیم خود را با مدیران باشگاه ریزه اسپور در میان بگذارد و حتی بدون اینکه با مهمت علی چالیکسان ایجنت طرف حساب خود که واسطه عقد قرارداد بود خداحافظی کند به تهران بازگشت و این بی احترامی نقش تاثیرگذاری در جدیت باشگاه ترکیه‌ای برای شکایت از او به فیفا داشت.

در همین رابطه طبق سند رسمی که در اختیار یک خبرگزاری قرار گرفته، مهدی طارمی بعد از شروع به همکاری با مهمت علی چالیکسان ایجنت ترکیه‌ای، تفاهم‌نامه‌ای سه ماهه و رسمی با او امضا می‌کند که تا ۲۹ جولای ۲۰۱۶ اعتبار دارد و طبق همین تفاهم نامه رسمی، او به مدیر برنامه‌های جدید خود برای حضور در ریزه اسپور و مذاکرات اختیار تام می‌دهد!

به این ترتیب مشخص می‌شود که تمام مذاکرات مهدی طارمی با باشگاه ریزه اسپور به صورت رسمی توسط ایجنت و نماینده تام الاختیار مهاجم بوشهری صورت گرفته است و این بازیکن به جز قرارداد با ریزه اسپور، پای یک تفاهم نامه رسمی با ایجنت نزدیک به این باشگاه را هم امضا کرده است و به همین ترتیب نمی‌توان این ادعا را قبول داشت که طارمی فقط یک تفاهم نامه را با باشگاه ترکیه‌ای امضا کرده است و تفاهم نامه‌اش با این مدیر برنامه ترکیه‌ای که طبق عرف در این قرارداد سهم ۱۰ درصدی داشته، قطعا در تایید ادعای ریزه اسپور نقشی تعین کننده داشته است!

اشتباهاتی که قابل کتمان نیست

درباره جدایی عجیب طارمی نباید یک مساله را فراموش کرد. اینکه چند هفته بعد از این اتفاق رامین رضاییان هم که تصمیم به بازگشت گرفته بود، با مدیران باشگاه بر خلاف مهدی طارمی وارد مذاکره شد و بدون اینکه یک دلار پرداختی به ریزه اسپور داشته باشد قرارداد خود را با این باشگاه ترکیه‌ای فسخ کرد و به تهران بازگشت! در واقع اگر مهدی طارمی هم این راه درست و اصولی و قانونی را طی می‌کرد امروز هیچ وقت خودش و پرسپولیس و حتی فوتبال ایران با چنین فاجعه باورنکردنی رو‌به رو نمی‌شدند!

به این ترتیب بدون هیچ گونه تعارفی به خوبی مشخص می‌شود که مدیران باشگاه پرسپولیس، وکیل طارمی و خود این بازیکن در به وجود آمدن این بحران و آبروریزی نقشی تعیین کننده داشتند! البته چک یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی هدایتی هم در ارتکاب اشتباه اضلاع این مثلث تاثیر بسیار زیادی داشت.

انتقام سخت ریزه اسپور

در این مدت مهدی طارمی، وکیل او و باشگاه پرسپولیس هم حتی حاضر نشدند همان طور که رامین رضاییان بدون حاشیه با ریزه اسپور فسخ کرد، با باشگاه ترکیه‌ای به تعامل برسند که این موضوع هم به خاطر اشتباهات محاسباتی و آینده نگری غلط آن‌ها بود! باشگاه ترکیه‌ای با رفتار طارمی ضرر بسیار بزرگی مواجه شد و این شکست نقل و انتقالاتی در نهایت باعث شد به خاطر یک امتیاز کمتر به لیگ دسته دوم ترکیه سقوط کنند و به این ترتیب طارمی قطعا در طول فصل به اندازه یک امتیاز به این باشگاه کمک می‌کرد! او، اما بدون خداحافظی استانبول را ترک کرد و جالب اینجاست که ریزه اسپور نتوانست به جای او بازیکن جدید هم جذب کند. البته ترکیه‌ای‌ها انتقام خود را با طرح شکایت از فیفا هم گرفتند و به این شکلی که همه فوتبال ایران و به ویژه پرسپولیسی‌ها را شوک زده کرده، باشگاه و مهاجم ملی پوش را نقره داغ کردند!

منتظر افشای جزئیات و تصویر قرارداد طارمی با ریزه اسپور باشید!

بدون هیچ تردیدی این پرونده هم چنان سری دراز خواهد داشت و هنوز باید منتظر افشای جزئیات دقیق‌تر و تازه‌تری از قرارداد بهترین بازیکن دو فصل اخیر لیگ برتر ایران با ریزه اسپور ترکیه باشیم!

در شرایط کنونی اسناد و مدارک قابل توجهی درباره پرونده‌ای که منجر به محکومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس شد، در اختیار است و برای تنویر افکار عمومی و هواداران پرسپولیس، جزئیات آن را در گزارشی دیگر منتشر خواهد کرد.

 
امضایی که کار دست طارمی داد / ارتباط آنلاین با آقای وکیل بلای جان پرسپولیس شد/ نقش یک ماساژور در محرومیت پرسپولیس