روایت فیفا و AFC از تداوم شکست‌ناپذیری مردان کی‌روش

 تساوی بدون گل تیم ملی ایران در دیدارش مقابل کره جنوبی در هفته نهم بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه که منجر به حفظ روند شکست ناپذیری مردان کارلوس کی‌روش در این رقابت‌ها شد، در سایت‌های فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بازتاب داشته است.

فیفا درباره این بازی نوشته است:  در گروه A کره جنوبی با قبول تساوی بدون گل در خانه‌اش برابر ایران، همچنان باید برای صعود به جام جهانی بجنگد و حالا این تیم در یک کورس سه تیمی باید در آخرین دور مسابقات برای کسب جواز صعود رقابت کند. هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند اما این تیم میزبان بود که موقعیت‌های خطرناک‌تری برای شکستن قفل دروازه‌ها داشت. کره جنوبی با یک امتیازی که گرفت پیشتاز کورس سه تیمی دور آخر رقابت‌ها است اما برای کسب سهمیه جام جهانی باید در خانه ازبکستان پیروز شود.

AFC هم اینگونه در گزارشی با عنوان «چالش روز آخری برای رؤیای جام جهانی کره‌ای‌‌ها» درباره بازی مردان کی‌روش در سئول نوشته است: کره جنوبی از پس نفوذ به دیوار دفاعی ایران 10 نفره برنیامد. ایران، صدرنشین گروه A در فاصله یک دور به پایان رقابت‌ها با اقتدار فاصله‌اش را با تیم‌های تعقیب کننده‌آش حفظ کند. کره در 20 دقیقه ابتدایی بازی در ورزشگاه جام جهانی سئول می‌توانست پیش بیفتد اما موقعیت خوبی که نصیب جانگ هیون سو شده بود از دست رفت و چند دقیقه بعد چنین موقعیتی را رضا قوچان‌نژاد برای ایران از دست داد. 6 دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم اما تیم میهمان 10 نفره شد زمانی که سعید عزت‌اللهی به خاطر برخورد متوقف کردن کیم مین جائه کارت قرمز گرفت و شانس کره‌ای‌ها را برای رسیدن به گل بیشتر کرد. کره بازی را تحت کنترل داشت اما دفاع ایران سرسختانه مقاومت کرد و تلاش مصرانه تیم تحت هدایت شین تائه یونگ برای زدن گل به جایی نرسید و این تیم با وجود به میدان رفتن لی دونگ‌گوک کهنه‌کار نتوانست راهی برای نفوذ به دیوار دفاعی میهمان پیدا کند و به این ترتیب ایران شکست ناپذیری و کلین‌شیت‌های متوالی‌اش در سومین دور از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 را حفظ کرد.