تیم مطرح اروپایی به دنبال جذب سردار آزمون
قهرمان اسکاتلند در روزهای گذشته بر تلاش‌های خود در راه خرید احتمالی ستاره 22 ساله ایرانی باشگاه روستوف افزوده تا جایی که این تلاش بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های جزیره و این کشور داشته است. روزنامه‌های معتبری همچون سان، دیلی‌میل، میرر و... هر یک در بخش اخبار فوتبال اسکاتلند به قرار گرفتن سردار ایرانی در رادار قهرمان پرافتخار اسکاتلند پرداخته و مدعی شدند سلتیک با مربی سرشناس خود سخت به دنبال شکار پدیده فوتبال ایران است.

روزنامه سان در این خصوص نوشت: «سردار آزمون ستاره 22 ساله باشگاه روستوف که در یک سال گذشته همواره یکی از سوژه‌های ناب بازار نقل و انتقالاتی اروپا بوده این‌بار با جدی شدن زمزمه‌ها در راه جدایی از باشگاه روستوف سخت مورد توجه باشگاه سلتیک گلاسکو قرار گرفته است». این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در شایعات قبلی همواره باشگاه سلتیک به عنوان یکی از مشتریان پروپاقرص این بازیکن معرفی شده بود و حالا با جدی شدن پروسه جدایی عثمان دمبله ستاره خط حمله سلتیک و کوچ به باشگاه میلان رسانه‌های جزیره از تصمیم نهایی سران باشگاه برای جانشینی سردار آزمون به جای گلزن اول خود خبر دادند. بنا به نوشته روزنامه‌های مطرح انگلیس و اسکاتلند براندن راجرز مربی سرشناس و موفق سلتیک بعد از ماه‌ها زیرنظر گرفتن عملکرد سردار آزمون در باشگاه روستوف همچنین تیم ملی ایران به این نتیجه رسیده است تا با ارائه پیشنهادی وسوسه‌کننده ستاره 22 ساله باشگاه روسی را به جمع شاگردان خود در قهرمان اسکاتلند اضافه کند. نکته جالب اینکه برخی رسانه‌های منتسب به باشگاه سلتیک مدعی شدند براندن راجرز از 3 فصل پیش که هدایت لیورپول را برعهده داشت، از سوی استعدادیاب‌های این باشگاه انگلیسی با سردار آزمون آشنا شد و از همان مقطع این بازیکن را در افکار تاکتیکی خود قرار داد و این بار با جدی شدن فروش عثمان دمبله بهترین گلزن سلتیک به میلان سخت در پی شکار سردار آزمون است.

در این‌گیر و دار اما برخی رسانه‌های روس با توجه به کوچ قربان بردی‌اف به باشگاه روبین‌کازان تأکید داشتند این مربی ترکمن به دنبال بازگرداندن ستاره ایرانی به روبین‌کازان است اما کار کاشف اصلی سردار در فوتبال روسیه برای رسیدن به این هدف با پیچ و خم‌های بسیار زیادی روبه‌رو خواهد بود چون سران روستوف برای فروش مهاجم ایرانی خود تصمیم گرفتند به بالاترین رقم پیشنهاد شده پاسخ مثبت دهند تا مشکلات مالی خود را با فروش این بازیکن به حداقل برسانند. با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید سردار بعد از صعود به جام جهانی‌ با تیم ملی ایران در لیگ روسیه باقی خواهد ماند یا راهی یک باشگاه بزرگتر مثل سلتیک گلاسکو خواهد شد.

مکث

سردار آزمون مهاجم 22 ساله ایرانی باشگاه روستوف بعد از درخشش با پیراهن این تیم روسی و صعود با تیم ملی ایران به جام جهانی‌ 2018 در بازارهای معتبر نقل و انتقالاتی ارزشی معادل 13 میلیون یورو پیدا کرده است و بسیاری اعتقاد دارند انتقال بعدی که برای این بازیکن رقم بخورد باعث می‌شود تا سردار به یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان تاریخ ایران و آسیا در جهان فوتبال تبدیل شود که به نظر می‌رسد سلتیک چنین قدرت مالی را در اختیار داشته باشد.