شانس اول قهرمانی یورو ۲۰۲۴

مسابقات یورو 2024 (۱۴ ژوئن تا ۱۴ جولای) به میزبانی آلمان در تاریخ جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ آغاز و بازی افتتاحیه بین دو تیم آلمان و اسکاتلند در آلیانس آرنا برگزار می‌شود. دقیقا یک ماه بعد از بازی افتتاحیه، دیدار فینال در ورزشگاه المپیک برلین برگزار می‌شود. یورو ۲۰۲۴ قرار است در دورتموند، برلین، دوسلدورف، فرانکفورت، گلزن‌کرشن، هامبورگ، کلن، لایپزیگ، مونیخ و اشتوتگارت برگزار شود.

به گزارش دیلی میل، گرت ساوت‌گیت و تیم ملی انگلیس پس از شکست در فینال دوره قبل مقابل ایتالیا در ورزشگاه ومبلی، به دنبال کسب قهرمانی در آلمان هستند. کیلیان ام‌باپه نیز پس از از دست دادن جام جهانی، به دنبال جبران اشتباهات است و قهرمانی در یورو را نشانه گرفته است. فرانسه در یورو ۲۰۱۶ نیز به دیدار نهایی رسید ولی مقابل پرتغال متحمل شکست شد.

شانس اول قهرمانی یورو ۲۰۲۴

شانس قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

انگلستان ۲۰ درصد

فرانسه ۱۹ درصد

آلمان ۱۱ درصد

اسپانیا ۱۱ درصد

پرتغال ۱۰ درصد

بلژیک ۶ درصد

هلند ۵ درصد

ایتالیا ۵ درصد

دانمارک ۳ درصد

کرواسی ۲ درصد

همچنین اخیراً اعلام شده که تعداد بازیکنان تیم‌های ملی قبل از مسابقات افزایش یافته و تیم‌ها می‌توانند ۲۶ بازیکن همراه‌ خود به آلمان ببرند.

آلمان در سال ۱۹۸۸ میزبان یورو بود و اکنون برای دومین بار میزبانی یورو را بر عهده دارد و امیدوار است بتواند بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی قطر بتواند در خانه در کنار هواداران خودی جبران مافات کند. البته کار این تیم برای قهرمانی سخت است. آنها در سال ۱۹۷۴ و ۲۰۰۶ میزبانی بزرگترین رویداد جهانی فوتبال یعنی جام جهانی را بر عهده داشتند.

فینال دوره قبل یورو در ورزشگاه ومبلی برگزار شد و تیم ملی ایتالیا توانست با برتری برابر انگلیس در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را به دست آورد.