باید متخصصان در عرصه ورزش وارد شوند

 حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از مدال آوران عرصه ورزش کشور اظهار کرد: بنا داریم که در ورزش کسانی   فعالیت کنند که سابقه و تخصص لازم را دارند و آقای سجادی و هاشمی از اشخاصی هستند که ورزش را می‌شناسند.

وی افزود:تمامی مسئولان ورزشی مشکلات این حوزه را می‌شناسند و گام‌های مهمی برای حل مشکلات برداشته اند و ما حاضریم برای مرتفع سازی کمبودها به کمک آنان بیاییم.

رئیسی متذکر شد: یکی از مهمترین مسائل باشگاه‌ها هستند که باید به دست پیشکسوتان وقهرمانان اراده شود و در واقع باید باشگاه داری به دست مردم بیفتد و این امر در دستور کار ماست و گام‌های بلندی هم برداشته شده است.

رئیس قوه مجریه متذکر شد: ورزش همگانی و قهرمانی باید به دست مردم و البته با حمایت و هدایت دولت صورت گیرد و بخش خصوصی باید وارد میدان شود .

وی گفت : بر اساس آمایش سرزمینی توزیع امکانات باید عادلانه باشد و نقاط محروم باید مجهز شوند که مردم احساس کنند عدالت برقرار شده است. همچنین استعداد یابی و پرورش آنها اهمیت بسزایی دارد.

رئیس جمهور متذکر شد: همه زیر ساخت‌ها برای ورزشکاران است و کمیته ملی المپیک و همه ارگان‌های ورزشی باید به گونه‌ای عمل کنند که ورزشکاران انگیزه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد ورزش باید در خدمت نیاز‌های آن باشد و باید هرگونه سوداگری را کنترل کرد و لازم است که  امکانات برابر و استاندارد در خدمت ورزشکارانسراسر کشور قرار گیرد چرا که نگاه به ورزش باید نگاه ارتقا کیفیت باشد. 

باید متخصصان در عرصه ورزش وارد شوند

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که ورزشکاران ما سال گذشته هزار مدال کسب کردند و ما از این ورزشکاران و مربیان آنها تشکر می‌کنم .

رئیس دولت تاکید کرد: معتقدم پیشکسوتان نباید مورد بی مهری قرار گیرند و باید در این عرصه از تجربیات آنها استفاده شود و ما برای همه آنها احترام و ارزش قائل هستیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم اهالی ورزش نشاط و امید را در جامعه افزایش دهند و با قهرمانی خود دل رهبر انقلاب، خانواده شهدا و مردم را شاد کنند.من تاکید دارم که افزایش امکانات مالی برای بخش ورزش باید بیشتر شود و ما در دولت این امر را سرمایه گذاری برای آینده کشور می‌دانیم.